اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج

سنندج خ.پاسداران ابتدای بلوار توحید جنب اداره اوقاف 08733292354

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج

سنندج خ.پاسداران ابتدای بلوار توحید جنب اداره اوقاف 08733292354

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

به مناسبت سوم خرداد،؛ سالروز آزادسازی خرمشهر؛ نشست تخصصی کتاب خوان با عنوان «ادبیات پایداری» در سنندج برگزار شد به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر؛ نشست تخصصی کتاب خوان با عنوان «ادبیات پایداری» در سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، این نشست با همکاری کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیرخانه کنگره 5400 شهید دفاع مقدس استان کردستان و با حضور برخی از مسئولان، نویسندگان و علاقمندان به این حوزه برگزار در سالن شهدای گمنام بنیار حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ابتدای مراسم اظهار داشت: ادبیات سفیر ارزشمندی برای بازگویی زوایای جنگ و مقاومت است و نویسندگان زیادی از جمله تولستوی از ادبیات برای بیان جنگ بهره برده‌اند.

اسماعیل احمدی عنوان کرد: ادبیات و جنگ ارتباط تنگاتنگی در طول تاریخ داشته است و در هیچ آئینی مقوله جنگ تقدیس نشده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه دفاع عنوان کرد: مقوله دفاع از لحاظ اعتقاد، ملک و میهن بار ارزشی وسیعی را به خود اختصاص داده و از رهاورد و زوایای پنهان جنگ خودش را بروز و ظهور داده است.

وی افزود: هیچ اثری مانند اثر تولستوی نمی‌تواند جنگ روسیه و حوادث شوروی را به ما بنمایاند چراکه ادبیات سفیر ارزشمندی است که می‌تواند جنگ را منتقل کرد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان خاطر نشان کرد: جنگ ما و مقاومت ما هم این قابلیت را دارد که خود را در قالب ادبیات پایداری به همه دنیا نشان دهد.

احمدی با اشاره به تعابیر شهید آوینی افزود: فتح خرمشهر فتحی است از جنس انا فتحنا لک فتح مبینا و به کمک فتح خرمشهر هویتمان را در دنیا نمایان کردیم و جلوه‌ای از تربیت یافتگان اسلام را به دنیا معرفی کردیم.

وی بیان کرد: جنگ برای ما برکات زیادی داشت و نیروهای انقلابی جامعه نیروهایی رها شده از برکات جنگ هستند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: ادبیات پایداری منبع معرفتی است و باید گسترش یابد و همه ما هم امیدواریم بتوانیم نقشی موثر در این حیطه داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در ادامه گفت: ایمان جوانان و فرهنگ کتابخوانی، ایثار و شهادت بعنوان برنده‌ترین سلاح ماست که منجر به نگرانی دشمنان ما شده و باید این فرهنگ در جامعه ترویج یابد.

سردار مراد حسنی اظهار کرد: مردم ما به پاخواستند و با پاسداری از قرآن و دین اسلام و ایستادگی در برابر تهاجم دشمن کشور را به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به اهمیت ادبیات پایداری بیان کرد: در کتاب مقدس الهی سفارش به پایداری، خودگذشتگی و ایثار شده و برای ما مسلمانان جهان مایه افتخار است که سوره فلق بر پیامبرمان نازل شد.

وی عنوان کرد: اهمیت قلم نیز در سوره نون و القلم مورد اشاره قرار گرفته شده و رهبر انقلاب نیز کتاب را از مهمترین ابزار در انتقال مفاهیم و دانش بشری عنوان کرده‌اند..

سردار حسنی افزود: باید ارزش‌ها و ملت‌مان را آماده کنیم که بتوانند در برابر استکبار بایستند و این مهم نیازمند آگاهی مردم است که از طریق خواندن و مطالعه کسب می‌شود.

وی به راههای تقویت و تشویق کتابخوانی پرداخت و گفت: برپایی نمایشگاههای منطقه‌ای و کشوری در استان و برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی از راهکارهای تقویت و تشویق مردم به کتابخوانی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نویسندگان باید بر خلاصه نویسی و گزیده‌نویسی توجه کنند چرا که کاربردی‌ترین کتاب‌ها کتابی است که در بین جوانان و نوجوانان ما خود را نشان دهد.

وی عنوان کرد: فراهم کردن امکانات لازم نیز امری مهم و ضروری است و باید خوانندگان را از امکانات موجود برخوردار کنیم و مبلغی را بین ادارات، مدارس، دانشگاهها و مردم به کتابخوانی اختصاص دهیم.

حسنی اضافه کرد: خانواده‌ها نیز نقش موثری در ترویج مطالعه داشتند و در چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت افتخارمان این است که توانستیم در برابر دشمن با آگاهی بایستیم.

وی عنوان کرد: باید با بسیج همگانی فرهنگ کتابخوانی را جا بیندازیم و کتابهایی که در ارتباط به ایثارگری و مقاومت بوده و هست باید جمع‌آوری و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ادارات باید از شهدای جامعه و شهید دوران دفاع مقدس ادارات خود بنویسند و آنها را به جامعه معرفی کنند، گفت: برخی از ادارات در این حوزه بی‌توجه بوده‌اند و نیاز است به این مهم بپردازند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس اظهار کرد: از نویسندگان تقاضا می‌شود در سال ۹۷ بتوانند درخششی در این راستا داشته باشند و کتاب‌های بیشتری در حوزه ایثار و شهادت به نگارش درآورند.

حسنی در خصوص سوم خرداد نیز افزود: برکتی که خدا نصیب ایران کرد وحدت بین نیروهای مسلح بود که در آزادسازی خرمشهر خلاصه شده است.

وی با اشاره به کارگاه آموزشی سبک زندگی جهادی گفت: این کارگاه به صورت ویدئو کنفرانس با تاکید بر افزایش خودباوری و ساده زیستی برگزار خواهد شد.

در این مراسم شیلان آویهنگی کتاب « تک گویی در هفت رمان دفاع مقدس» ، قربان طیبی راد کتاب« هر تلاشی جهاد نیست» انتشارات باقرالعلوم و کوهستان عبدالملکی کتاب «یک قدم مانده تا خدا» را برای حاضران در نشست معرفی کردند.

همچنین در ادامه از کتاب های «زوج‌های آسمانی» نوشته محمد سلیمانی، «کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش» نوشته محمد فائق فرجی منبر، «یک قدم مانده تا خدا» نوشته کوستان عبدالحکیمی و «مجموعه اشعار شاعران کردستان» رونمایی و در پایان از نویسندگان و مولفان حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۳
الف بهرامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی